I sin sysslolöshet mellan praluinerna har Silvia kommit på att Hon är Sveriges första dam! I den egenskapen får hon träffa fru Clinton och fru Obama! Vad säger vår författning om detta? Jag har iaf inte valt henne till detta! Och att Tjaboo inte hitta nåt bättre moderssubstitut än en överårig f.d. OS-värdinna med storhetsvansinne skall väl inte gå ut över Sveriges utrikesrepresentation!
Jippot med "First Ladies of Europe" var en sällsynt samling människor som gått sängvägen till framgång! Vad säger du om det , Gudrun Schyman? Även de som värnar författningen bör granska detta odemokratiska påhitt!
Silvia bör göra som Tarja Halonen... gå hem och städa!
Postad av L.Torstensson
i Enköping
, 22 december 2009
När den Svenska kungafamiljen om det nu är Kung eller Drottning eller Prins eller Prinsesa eller alla sammans kommer till en republik så är där människor i dessa republiker som är republikaner och undrar vad det är för pajasar som de skall ha i sitt land.
Postad av Michael Schreiter
i Malmö
, 28 december 2009
Jag håller med om att "First Ladies of Europe" är ett jippo som kan kritiseras men jag tycker inte att vi som är republikaner behöver ta till sexistiska anklagelser när vi ifrågasätter det.
Postad av monica jernström
i nyköping
, 21 februari 2010
L. Torstensson i Enköping..har med sitt inlägg tillfört åtskilligt med frisk luft i Sverige. Hade det varit 70-tal hade han nog fått se sig uppsökt på hemadressen och inrekommenderad till någon psykavdelning. Utvädring av sådan unkenhet är befogad och svängarna må då tillåtas vara yviga!! Monarkins skuldkonto är grymt stort.
På 80-talet skulle han om ens en bråkdel av det han sa sänts i radio och konungen fått gå i svaromål fått ett konstaterande uttalande om att alla hör ju att han inte mår bra!!!!!!
Själv tycker jag att det mest stötande var att tyskar som inte är så lite snåla med att dela ut medborgarskap kunde slinka in ÖVER EN NATT och få en egen drottning i Sverige. Hon blev svensk medborgare över en natt, ja, för en tyska kunde ju inte vara vår drottning! Ränderna går inte så snabbt ur och det stör mig.
First lady.. Verkligen? Vem är förresten talmannens fru?? Statsministerns känner vi ju och ju mer tiden tillsammans med EU går ju mindre tycker jag vi ens behöver en egen president. Statsministern borde kunna vara statschef.. och det upplevde tydligen också Carl Bildt redan när han var statsminister. Framsynt gosse den där Bildt! Snavar i etiketten men knappast i tiden, den som är så utmätt också i det kungliga valspråket.
Postad av Victoria Mannberg
i Eksjö
, 20 mars 2010
First Lady?
Vem är First Lady i Finland, vem var det på Island under Finnborgadottir, vem är FL i Frankrike, i Tyskland. Och framför allt. Vem bryr sig?
-FL: Ett larvigt begrepp. Låter som ett bihang!
Postad av Sören
i Uppsala
, 9 april 2010
För att fortsätta Sörens resonemang om att det är löjligt, det är löjligt. Orka bry sig om vilka som nu bestämt att en samling personer ska utgöra "FL av Europa".
Victoria: Det där med att tyska medborgare som blir svenska över en natt är väl en bra sak? För att dra parallellen till invandrare och Danmark är det väl positivt att Sverige har en generös sådan politik gentemot andra?
Sen hade det säkert något att göra med faktumet att Drottning Silvia skulle bli just det.. Drottning. Kan ju ha att göra med svenska lagar och så vidare. Det samma skulle ha hänt om hon varit från Norge, Italien eller Sudan.
First Lady of Sweden!
I sin sysslolöshet mellan praluinerna har Silvia kommit på att Hon är Sveriges första dam! I den egenskapen får hon träffa fru Clinton och fru Obama! Vad säger vår författning om detta? Jag har iaf inte valt henne till detta! Och att Tjaboo inte hitta nåt bättre moderssubstitut än en överårig f.d. OS-värdinna med storhetsvansinne skall väl inte gå ut över Sveriges utrikesrepresentation!
Jippot med "First Ladies of Europe" var en sällsynt samling människor som gått sängvägen till framgång! Vad säger du om det , Gudrun Schyman? Även de som värnar författningen bör granska detta odemokratiska påhitt!
Silvia bör göra som Tarja Halonen... gå hem och städa!
Postad av L.Torstensson i Enköping , 22 december 2009